Design Sintez
Софтуер за мебелно
проектиране
Оцветяване
на проект - стъпка по стъпка
- Свържете регистрираните
слоеве в проекта с палитри. Операцията се стартира от Менажер на операции и команди--->Библиотеки
с палитри.
Отваря се формата Библиотеки
с палитри. В нея селектирайте слоя (или
слоевете), които трябва да бъдат свързани с една и съща
палитра. Изборът на съседни слоеве става с натискане на ляв бутон
на мишката
на първия + клавиша Shift едновременно с натискане на ляв бутон на
мишката за последния. Несъседни слоеве се маркират като задържите
клавиша Ctrl натиснат и с ляв бутон на мишката последователно маркирате
наименованията им.
- Изберете
палитра за свързване. За да отворите библиотека, натиснете два пъти
последователно левият бутон на мишката върху наименованието
и.
Изображенията на палитрите представляват и бутони за избор.
Натиснете еднократно ляв бутон на
мишката за избор на необходимата ви палитра. Последната избрана се
свързва със слоевете, маркирани при влизане в библиотеката. Палитрите
се зареждат в списъка за свързване със слоевете с потребителските си
наименования, изписани над самите палитри.
- След като свържете слоевете
с палитри натиснете бутона Установява,
за да приключите операцията.
- Добавете светлинните
източници в проекта. Операцията
се стартира от Менажер на операции и
команди--->Светлинни източници -
потребителска
система. В
секцията Общо
слънчево
осветление
активирайте Включва
слънчевото осветление. Задайте позицията
на слънцето по
височина и ъгъла му на
завъртане и натиснете Установява,
за да приложете направените настройки. Ако това е необходимо, може да
промените и стойностите за Яркост
и Контраст и да запазите
новите стойности с бутона Установява
в същата секция .
- Създаване
на изглед за оцветяване на проекта - Преминете
в Поглед
отпред и стартирайте Камера
(десен бутон на мишката върху работния
екран отваря Менажер на
операции и команди. Там натиснете бутона Камера). От
контексното меню изберете Perspective.След
като настриоте
изглед за оцветяване, трябва да го
запишете.
Операцията се стартира от Менажер на
операции и команди--->Изгледи. Въведете
наименование на изгледа и натиснете бутона Запис на новия изглед.
За да заредите вече съществуващ такъв, маркирайте го в списъка Изгледи
в проекта и натиснете бутона Установява
изглед.
- Оцветяване
на проекта с
текстура -
Стартира от Менажер
на операции и
команди--->Оцветява проекта
с текстура. В
прозореца, който се отваря изберете параметрите за
оцветяване на проекта чрез
бутоните за автоматично настойване. Трябва да имате впредвид, че по-
високите стойности от съответната скала предизвикват увеличаване на
отразената светлина в помещението и изискват повече време за
оцветяване. Изберете и мястото за оцветяване на проекта В отделен прозорец и изберете Запис на проекта в графичен
файл ФОРМА.
- Натиснете
бутона Оцветяване
и изчакайте докато оцветяването приключи.
- За
да разгледате записаните към проекта картинки,
стартирайте Отваря
проект ФОРМА. В полето Преглед
маркирайте
опцията jpg/bmp.
Натиснете ляв бутон
върху картинка,
за да я видите като
пълноекранно изображение. Десен бутон
минимизира отново прегледа.
За
да обработите записано изображение чрез външна програма, маркирайте го
в списъка и натиснете бутона Зарежда.